Merge remote-tracking branch 'origin/main' into main

This commit is contained in:
Minik Gaarde Lambrecht 2021-04-08 13:06:16 +02:00
commit 84d849c6dd
3 changed files with 98 additions and 63 deletions

View File

@ -12,7 +12,7 @@ if (!isAdmin()){
$gameJamId = $_GET['gameJamId'];
$game_jam = GameJam::find($gameJamId);
$all_group_in_game_jam_id = Group::where("game_jam_id", $game_jam->id)->pluck("id")->toArray();
$find_all_keywords = KeyWord::whereIn("group_id", $all_group_in_game_jam_id)->inRandomOrder()->get();
$find_all_keywords = KeyWord::whereIn("group_id", $all_group_in_game_jam_id)->inRandomOrder()->take(6)->get();
$game_jam->key_word = $find_all_keywords->first()->key_word;
if(!$game_jam->save()){
http_response_code(500);

View File

@ -303,62 +303,68 @@
Denne hjemmeside er lavet til alle som elsker at udvikle spil og konkurerre.
</p>
<p>
Game jam handler om at udvikle et spil i grupper på begrænset tid. Denne tidsbegrænsning er beregnet til at simulere presset fra en deadline og til at fremme kreativitet blandt ideer produceret af Game Jam teams. Selve Game Jammet handler om at udfodre sig selv og andre. Det giver god øvelse i forhold til sine egne evner indenfor programmering og design. Det viser selvfølelig også hvor godt man arbejder i grupper og hvor meget man kan nå på den tid man har fået til at lave sit spil i. Vi elsker at se hvordan de forskellige udviklere vælger sin fremgangs måde, og hvad som er vigtigst for de forskellige grupper at få med. Dette giver både nye ideer til alle samt en anden måde at tænke på. Vi ved jo alle sammen godt, at ingen tænker på den samme måde, og det er også det som er spændene. Man ved aldrig hvad temaet er inden man går i gang. Man kan have en ide om hvad for et spil man vil lave, men når man får temaet afvide, kan det være at man får en ny synsvinkel på hvordan man vil løse opgaven. læs mere under <a href="" data-bs-toggle="modal" data-bs-target="#RulesModal">Regler</a>.
Game jam handler om at udvikle et spil i grupper på begrænset tid. Denne tidsbegrænsning er beregnet til at simulere presset fra en deadline og til at fremme kreativitet blandt ideer produceret af Game Jam teams. Selve Game Jammet handler om at udfodre sig selv og andre. Det giver god øvelse i forhold til sine egne evner indenfor programmering og design. Det viser selvfølelig også hvor godt man arbejder i grupper og hvor meget man kan nå på den tid man har fået til at lave sit spil i. Vi elsker at se hvordan de forskellige udviklere vælger sin fremgangs måde, og hvad som er vigtigst for de forskellige grupper at få med. Dette giver både nye ideer til alle samt en anden måde at tænke på. Vi ved jo alle sammen godt, at ingen tænker på den samme måde, og det er også det som er spændene. Man ved aldrig hvad temaet er inden man går i gang. Man kan have en ide om hvad for et spil man vil lave, men når man får temaet afvide, kan det være at man får en ny synsvinkel på hvordan man vil løse opgaven. læs mere under <a href="" data-bs-toggle="modal" data-bs-target="#RulesModal" style="color: rgba(255, 255, 255, .75);">Regler</a>.
</p>
<h5>Hvad er Game jam?</h5>
<p>
Game Jam er et sted hvor du og dine venner kan samles og konkurrer om at lave det bedste spil på begrænset tid. Her har i chancen for at gøre hvad i er bedst til, nemlig at udvikle jeres eget spil.Det er spændende, hyggeligt og selvfølelig rigtigt sjovt. Under <a href="#lod">Lodtrækning</a> bliver der trækket lod om et tema spillet skal handle om.
Game Jam er et sted hvor du og dine venner kan samles og konkurrer om at lave det bedste spil på begrænset tid. Her har i chancen for at gøre hvad i er bedst til, nemlig at udvikle jeres eget spil.Det er spændende, hyggeligt og selvfølelig rigtigt sjovt. Under <a href="#lod" style="color: rgba(255, 255, 255, .75);">Lodtrækning</a> bliver der trækket lod om et tema spillet skal handle om.
</p>
<h5>Hvorfor skal du deltage?</h5>
<p style="font-weight: bold;">
Her er 7 gode grunde til hvorfor lige præcis du burde deltage
</p>
<div class="col-sm">
<button type="button" class="Collapsible Collapse-Button">Her er 7 grunde</button>
<div class="CollapsibleContent">
<p style="font-weight: bold;">
1. Tids planlægning
</p>
<p>
Når du deltager i flere af Game Jams forbedrer du din evne til tidsplanlægning. Du begynder bedre at estimere den tid, det vil tage for en bestemt opgave. Denne færdighed er også meget vigtigt at forstå, om visse funktioner er det værd, og hvis du endda skal implementere dem eller ej.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
2. Hastighed
</p>
<p>
Deltagelse i Game Jammet vil forbedre din hastighed. For eksempel, som programmør, vil du se nogle genvej til at gøre det mindre smukt i koden, men funktionelt det samme, som er vigtigt for et Game jam. Som et hold vil du lære at beslutte, hvilken mulighed du skal vælge, hvilket spil du skal gøre meget hurtigere. Når du laver prototyper, vil du også støde på en masse værktøjer og tricks, som du kan bruge på senere prototyper eller spil, fordi du allerede prøvet dem og nu ved, hvad de er bedst egnet til.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
3. Forbedre prototypeevner
</p>
<p>
Game Jams omfavner virkelig tanken om, at du skal gøre spillet spilbart først. Uden kunst, lyde osv. I mange tilfælde efter dette får du ideen, hvis mekanikerne giver mening, eller hvis det har potentiale. Du vil bemærke nogle ting, som du ikke tænkte så meget på, men som er meget vigtige for at få spillet spilbart, som du vil blive nødt til at løse som det næste. Når spillet er spilbart, vil du fortsætte med at arbejde med ting, som du ikke ville udgive dit spil uden.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
4. Eksperimenter som du lyster
</p>
<p>
Du kommer automatisk til at være mere villig til at prøve tingene ud og se, om de vil fungere eller ej. Men det afhænger naturligvis af, hvor lang tid det kommer til at tage at implementere visse funktioner og prøve dem af. Så en god tidsplans vil helt sikkert hjælpe. Du ved aldrig om en af de funktioner vil redde projektet og sikre dig førstepladsen.
<p style="font-weight: bold;">
1. Tids planlægning
</p>
<p>
Når du deltager i flere af Game Jams forbedrer du din evne til tidsplanlægning. Du begynder bedre at estimere den tid, det vil tage for en bestemt opgave. Denne færdighed er også meget vigtigt at forstå, om visse funktioner er det værd, og hvis du endda skal implementere dem eller ej.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
2. Hastighed
</p>
<p>
Deltagelse i Game Jammet vil forbedre din hastighed. For eksempel, som programmør, vil du se nogle genvej til at gøre det mindre smukt i koden, men funktionelt det samme, som er vigtigt for et Game jam. Som et hold vil du lære at beslutte, hvilken mulighed du skal vælge, hvilket spil du skal gøre meget hurtigere. Når du laver prototyper, vil du også støde på en masse værktøjer og tricks, som du kan bruge på senere prototyper eller spil, fordi du allerede prøvet dem og nu ved, hvad de er bedst egnet til.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
3. Forbedre prototypeevner
</p>
<p>
Game Jams omfavner virkelig tanken om, at du skal gøre spillet spilbart først. Uden kunst, lyde osv. I mange tilfælde efter dette får du ideen, hvis mekanikerne giver mening, eller hvis det har potentiale. Du vil bemærke nogle ting, som du ikke tænkte så meget på, men som er meget vigtige for at få spillet spilbart, som du vil blive nødt til at løse som det næste. Når spillet er spilbart, vil du fortsætte med at arbejde med ting, som du ikke ville udgive dit spil uden.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
4. Eksperimenter som du lyster
</p>
<p>
Du kommer automatisk til at være mere villig til at prøve tingene ud og se, om de vil fungere eller ej. Men det afhænger naturligvis af, hvor lang tid det kommer til at tage at implementere visse funktioner og prøve dem af. Så en god tidsplans vil helt sikkert hjælpe. Du ved aldrig om en af de funktioner vil redde projektet og sikre dig førstepladsen.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
5. Forbedre dine overordnede spiludviklingsevner
</p>
<p>
Jo flere game jams du deltager i, jo flere ting til du opdage. Du lærer hvad som gør et spil bedre og hvilke funktioner som kan redde dig i sidste ende. Du kan prøve en masse forskellige genre, som du måske ikke ville have overvejet at prøve af før. Det vil også vise dig, hvilke genre som er lettere eller sværere at udvikle.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
6. Mød nye mennesker og skab et netværk
</p>
<p>
Game jams er fantastisk til at møde nye mennesker som du deler interesse med, samt styrke dine nuværende relationer hvis du deltager i et game jam med dem som et team. Når du skaber nye relationer der deler den samme interesse som dig, er det nemt at få inputs fra hinanden. Det kan muligvis være at du havde et problem som du aldrig helt fandt ud af, hvor din nye relation kan forklare hvordan han/hun ville have gjort, eller omvendt.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
7. Hav det sjovt!
</p>
<p>
Game Jams er super sjovt! Man udfordre sig selv, får nye ideer og man får lov til at se hvordan andre tænker ved at løse den samme opgave. Er du et konkurrance menneske gør det kun det hele meget bedre. En undersøgelse af <a href="http://ludumdare.com/compo/2011/12/28/infographic-survey-results/">McFunkyPants</a> viser at over 95% af deltagere har haft det sjovt under deltagelse og vil gerne deltage i endnu en.
</p>
</div>
</div>
</p>
<p style="font-weight: bold;">
5. Forbedre dine overordnede spiludviklingsevner
</p>
<p>
Jo flere game jams du deltager i, jo flere ting til du opdage. Du lærer hvad som gør et spil bedre og hvilke funktioner som kan redde dig i sidste ende. Du kan prøve en masse forskellige genre, som du måske ikke ville have overvejet at prøve af før. Det vil også vise dig, hvilke genre som er lettere eller sværere at udvikle.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
6. Mød nye mennesker og skab et netværk
</p>
<p>
Game jams er fantastisk til at møde nye mennesker som du deler interesse med, samt styrke dine nuværende relationer hvis du deltager i et game jam med dem som et team. Når du skaber nye relationer der deler den samme interesse som dig, er det nemt at få inputs fra hinanden. Det kan muligvis være at du havde et problem som du aldrig helt fandt ud af, hvor din nye relation kan forklare hvordan han/hun ville have gjort, eller omvendt.
</p>
<p style="font-weight: bold;">
7. Hav det sjovt!
</p>
<p>
Game Jams er super sjovt! Man udfordre sig selv, får nye ideer og man får lov til at se hvordan andre tænker ved at løse den samme opgave. Er du et konkurrance menneske gør det kun det hele meget bedre. En undersøgelse af <a href="http://ludumdare.com/compo/2011/12/28/infographic-survey-results/">McFunkyPants</a> viser at over 95% af deltagere har haft det sjovt under deltagelse og vil gerne deltage i endnu en.
</p>
</section>
<!-- Velkomstside slut -->
@ -379,7 +385,7 @@
<h5>Hvad bliver der lagt vægt på når man finder vinderen?</h5>
<p>Når alle deltagerne har udviklet på livet løs, og tiden er løbet ud, bliver alle spillende uploadet og afprøvet af andre deltagere samt tilskuere. Når man skal finde en vinder, skal man kigge på forskellige ting som:</p>
<ul style="text-align: left;">
<ul class="Circle-list">
<li>Udnyttelse af tiden</li>
<li>Hvor godt virker spillet?</li>
<li>Hvor godt er designet?</li>
@ -417,9 +423,6 @@
<div id="days" class="days"></div>
</div>
</div>
<button id="test">
test
</button>
<!--Pop up-->
<div class="modal" tabindex="-1" id="popup">
<div class="modal-dialog modal-dialog-centered">
@ -445,7 +448,7 @@
<hr class="GradientDivider" />
<!-- Spil -->0
<!-- Spil -->
<section id="spil">
<h3>Spil</h3>
<p>Se de nyesste spil</p>
@ -667,16 +670,15 @@
</div>
</div>
<div id="txt">
<ul>
<li>1.</li>
<li>2.</li>
<li>3.</li>
<li>4.</li>
<li>5.</li>
<li>6.</li>
</ul>
</div>
<ol class="Subject-list" type="1">
<li>Subject name</li>
<li>Subject name</li>
<li>Subject name</li>
<li>Subject name</li>
<li>Subject name</li>
<li>Subject name</li>
</ol>
</section>
<!-- Lodtrækning slut -->

View File

@ -858,4 +858,37 @@ image_gruppenavn{
#return-to-top:hover i {
color: rgba(255, 255, 255, .55);;
top: 5px;
}
.Collapse-Button {
width: 30%;
text-align: center;
font-weight: bold;
font-size: 18px;
border: double;
border-color: rgb(0, 113, 185);
border-radius: 15px;
}
.Collapse-Button:hover {
border-color: rgb(52, 152, 219);
}
ul.Circle-list {
display: inline-block;
text-align: initial;
}
ul.Circle-list li:before {
content: "\2022"; /* Unicode for a bullet */
color: rgb(0, 113, 185);
font-weight: bold;
display: inline-block; /* Needed to add space between the bullet and the text */
width: 1em; /* Also needed for space (tweak if needed) */
margin-left: -1em; /* Also needed for space (tweak if needed) */
}
ol.Subject-list {
list-style-type: decimal;
color: red;
}